Welke Yoga stijlen zijn er in de Roos te volgen?

Kundalini Yoga​

Kundalini yoga is een dynamische vorm van yoga waarbij naast de yogaoefeningen gebruik gemaakt wordt van ademhalingsoefeningen en meditatie. Ervaar hoe u een moment voor uzelf kunt creëren en ontdek uw kracht en mogelijkheden.

 

Hatha Flow Yoga

Yoga_Purmerend_de_Roos_Hatha Flow

Ontspanning door inspanning! Yoga Flow lessen zijn vrij dynamisch en bevatten een mix van hatha yoga met focus op de houdingen de ademhaling, raja yoga met focus op de energie stroom, en vinyasa yoga waarmee je door houdingen achter elkaar uit te voeren in een flow, uit je hoofd komt en meer in je lichaam. 

Yin Yoga​

Yin Yoga is een toegankelijke, zachte vorm van yoga die zich vooral richt op het activeren en stimuleren van het bindweefsel. De rustige beoefening van zittende en liggende yogahoudingen zorgt voor het verminderen van stress en laat je energie weer stromen. Je voelt je na afloop heerlijk ontspannen en soepel!

Vinyasa Yoga​

Tijdens de vinyasa flow yogalessen doen we yogahoudingen (asana’s), gecombineerd met ademtechnieken en ontspanningsoefeningen. De lessen zijn erop gericht lichaam en geest gezond, sterk en flexibel te maken.De flow yogalessen zijn gebaseerd op de ashtanga yoga. Dit is een fysieke, krachtige vorm van yoga, die beoefend wordt in een “flow”. 

Kinder- en tiener Yoga

kinderyoga_purmerend_gezondheidscentrum_de_roos

In deze tijd wordt het steeds belangrijker dat kinderen en tieners leren hoe ze om kunnen gaan met de prikkels van het dagelijks leven. In de kinder- en tieneryogalessen wordt aandacht besteed aan yoga, ademhalingsoefeningen, meditatie en ontspanningsoefeningen. Uiteraard aangepast aan de belevingswereld van de kinderen.

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is een fijne yoga in een spannende tijd waarin je zowel lichamelijk als geestelijk verandert. Zwanger zijn maakt je krachtig en zacht tegelijk. Het vergroot je intuïtie en opent je hart. Yoga kan een zeer goede toevoeging zijn om de zwangerschap en bevalling prettiger te maken. In de lessen oefen je je rust te vinden, je te concentreren op je ademhaling en je bouwt kracht en stabiliteit op.